เราใช้คุ๊กกี้บนเว็บไซต์ของเรา กรุณาอ่านและยอมรับ นโยบายความเป็นส่วนตัว เพื่อใช้บริการเว็บไซต์ ไม่ยอมรับ
My First Storyheyfu12000
โพสต์นี้มีเนื้อหาที่อาจไม่เหมาะสมกับเยาวชน Sloboda pre dokumentaristov od prírody, zvierat, životného prostredia, politiky a ešte oveľa viac
  • Dokumentárne filmy existujú od úsvitu filmu alebo pred viac ako 125 rokmi. Počnúc klipmi kratšími ako 1 minúta až po súčasnú dĺžku približne 80 minút a na streamovacích službách ich môže sledovať veľa ľudí. Dokumentárne filmy sa tiež pôvodne používali na premietanie scén, ako to urobili dvaja francúzski bratia Auguste a Louis Lumiere pred rokom 1900, ako pred niekoľkými rokmi uviedol Globians Film Fest.

    Potom sa to použilo ako nástroj propagandy, ako napríklad Triumf vôle, ktorý Adolf Hitler „nariadil“ pre nacistickú agendu. Amerika a Sovietsky zväz vykonávali počas studenej vojny podobnú agendu.

    Teraz sa dokumentárne filmy stali aj prostriedkom na odhaľovanie spoločenských problémov zločinov, ktoré sa vyskytujú v širokej verejnosti, ako je napríklad príbeh Boeingu, ktorý sa zaoberá problémom dvoch z jeho lietadiel, ktoré sa zrútili vo filme Downfall: The Case Against Boeing.

    Prečítajte si tiež: THE BATMAN 2022

    Ďalším nedávnym dokumentárnym príkladom je Tinder Swindler, ktorý pokrýval investigatívne správy nórskych médií v roku 2019 o niekoľkých ženách, ktoré muž podviedol prostredníctvom zoznamovacej aplikácie Tinder.

    Podľa Veľkého indonézskeho slovníka je dokument dokumentárny film vo forme filmu o historickej udalosti alebo aspekte umenia a kultúry, ktorý má osobitný význam slúžiť ako prostriedok informácií a vzdelávania.

    Filmový akademik z Jakartského inštitútu umenia Satrio Pamungkas uviedol, že dokumentárne filmy zvyčajne ukazujú nový pohľad na históriu, ktorý je známy širokej verejnosti. „Dokument ponúka ďalší pohľad a otvára ďalší spôsob myslenia zo všeobecnej perspektívy,“ povedal Satrio pred časom pre.

    Prečítajte si tiež: SMRŤ NA NÍLE (2022)

    „Ak dokument ukáže rovnaký pohľad ako široká verejnosť, nebude to zaujímavý dokument,“ povedal. Historik Robert Rosenstone vyjadril podobný názor, že dokumentárne filmy sú pokusom otvoriť iný spôsob myslenia ako v minulosti. Desmond Bell citoval toto hodnotenie v knihe Dokumentárny film a história.

    „Účelom nie je povedať všetko, ale ukázať minulé udalosti alebo rozprávať o histórii, alebo ukázať, prečo by história mala mať pre ľudí v súčasnosti zmysel,“ napísal Desmond a citoval Roberta.

    Časti obrazov alebo klipy zobrazené v dokumentárnych filmoch teda nie vždy ponúkajú priamy a presný prístup do minulosti. Môže to byť z klipov alebo fotografií, ktoré vznikli počas historických udalostí alebo sa stali v minulosti, pri návšteve a pýtaní sa historických svedkov, resp. „oživovanie“ histórie v súčasnosti.

    Prečítajte si tiež: UNCHARTED (2022)

    Dokumentárne filmy, napísal Desmond Bell, sú postavené na princípe montáže, konkrétne na miešaní prvkov z viacerých zdrojov na ilustráciu súvisiacich myšlienok. Bez ohľadu na to, aký dôkladný je historický výskum, pri absencii zaznamenaných svedectiev alebo obrázkov môžeme minulosť reprezentovať len tak, že o nej urobíme sériu predpokladov,“ napísal Desmond.

    Dokumentárny film je v konečnom dôsledku zaujímavou oblasťou tvorivej inovácie, pretože má pri svojej tvorbe veľa dôležitých prvkov, najmä jeho tvorivú stránku, ako je zber obrázkov, archívy, hlasové herectvo, najmä rekonštrukčné sekvencie.

    Dokumentárny film je v konečnom dôsledku zaujímavou oblasťou tvorivej inovácie, pretože má pri svojej tvorbe veľa dôležitých prvkov, najmä jeho tvorivú stránku, ako je zber obrázkov, archívy, hlasové herectvo, najmä rekonštrukčné sekvencie. Pri prepracovaní tohto naratívneho zdroja ako nástroja na reprezentáciu a skúmanie histórie verím, že tvorivá dokumentárna tvorba je tiež historicky dôležitá,“ napísal Desmond Bell.




    /
Views

เข้าสู่ระบบเพื่อแสดงความคิดเห็น

Log in