เราใช้คุ๊กกี้บนเว็บไซต์ของเรา กรุณาอ่านและยอมรับ นโยบายความเป็นส่วนตัว เพื่อใช้บริการเว็บไซต์ ไม่ยอมรับ
My First Storydepibirzu
โพสต์นี้มีเนื้อหาที่อาจไม่เหมาะสมกับเยาวชน Forstå tilbaketakelsen av bilen din
  • I sine enkleste vilkår er overtakelse lite mer enn en kreditor som kommer hjem til deg for å be deg om å returnere noe som du ikke har gjort betalinger på. Kanskje du tidligere hadde en god jobb og endelig var i stand til å kjøpe den drømmebilen som har vinket deg fra bilparken en god stund nå, men med endringene i markedet kan firmaet ditt ha blitt kjøpt ut og du kan ha fått utlevert den rosa lappen din, et par måneders sluttvederlag, og har jobbet hardt for å finne en ny jobb.

    Etter hvert har regningene innhentet deg, og da du sto overfor valget om å betale bilen, betale boliglånet eller kjøpe mat, valgte du de to sistnevnte. I mellomtiden falt bilbetalingene dine så langt at banken som lånte deg pengene til bilen har bestemt at oddsen er mot deg og at du mest sannsynlig ikke vil betale kontoen din. Du kan føle deg som om du ikke har noen alternativer og mange mennesker er flaue eller deprimerte over problemet.

    Les også: Se Sonic (2022) hele streama gratis

    Når dette er tilfelle, vil utlåner gi profesjonelle gjentakelsesagenter, i daglig tale kjent som "repo-menn", til å komme hjem til deg for å be om at du overleverer bilen. Långiverens uttalte mål er å ta bilen, rydde den opp litt og deretter selge den videre på en auksjon eller ved hjelp av spesialiserte bilforhandlere hvis hjørne på markedet er salg av overtatte kjøretøy.

    Långiveren er ikke bekymret for å få tilbake hver eneste krone de fortsatt har utestående, men i stedet ønsker banken å få tilbake så mye penger som mulig. Du vil fortsatt være ansvarlig for resten av pengene.

    Det har dukket opp mye kunnskap om gjentakelsesagenten, og den har til og med blitt til reality-TV. Mens skrekkhistorier florerer om agenter som angivelig kjører av gårde med barn i baksetet, er virkeligheten en helt annen: en overtakelsesagent har lov til å koble bilen din til for å kjøre den vekk.

    Les også: Se Morbius hele streama gratis

    Videre, hvis bilen holdes parkert i oppkjørselen eller ved fortauskanten, kan hun eller han ganske enkelt gå opp og kjøre av gårde. Selv om du holder bilen i en garasje som ikke er låst, kan repomannen åpne døren og ta bilen.

    Agenten bryter seg kanskje ikke inn i en låst garasje, men det er stort sett den eneste begrensningen. Noen forbrukere har valgt å skjule bilen ved å parkere den i forskjellige gater eller holde den i omsorgen til en venn eller et familiemedlem.

    Dette er en praksis som lett kan slå tilbake. Dersom du er i stand til å betale långiver restansebeløpet i umiddelbar fremtid, har ikke banken plikt til å returnere kjøretøyet slik den ellers ville ha gjort, og en domstol vil finne at ditt eierskap til bilen ville utgjøre en urimelig forretningsrisiko for utlåner.
Views

เข้าสู่ระบบเพื่อแสดงความคิดเห็น

Log in